Geen categorie

Waarom een pen nog steeds het populairste relatiegeschenk is

posted by vps3837 1 juli 2021 0 comments

Een pen is en blijft de nummer één onder de relatiegeschenken. Jaarlijks worden er zo’n 4,3 pennen gebruikt per jaar per persoon. Er wonen 7 miljard mensen op de wereld, dus met een simpel rekensommetje komt dat neer op 30 miljard pennen in totaal. Deze cijfers tonen aan dat een pen nog steeds favoriet is. Maar wat maakt nou dat zoveel mensen met een pen schrijven en een pen nog steeds ons favoriete relatiegeschenk is, terwijl we in een digitaal tijdperk leven? Dat lees je in deze blog.

Lang plezier van

Geef je een relatie een kwalitatieve pen? Dan weet je zeker dat deze persoon daar lang schrijfplezier van heeft. Met een goede pen kun je namelijk kilometers schrijven voordat de vulling leeg is. Daarbij is goed onderhoud van de van belang. Zo moet je om de paar weken je de vulling goed spoelen met koud water. Gebruik je de pen een tijdje niet? Zorg er ook dan voor dat je de pen goed spoelt. Berg de pen bovendien verticaal op met de schrijfpunt naar boven. Zo weet je zeker dat de pen tussentijds niet gaat lekken.

Schrijven boven tikken

In een artikel dat verscheen in Psychological Science, een academisch tijdschrift, werd een onderzoek met als titel ‘The pen is mightier than the keyboard’ toegelicht. In dit artikel wordt beschreven dat wanneer je iets met pen noteert, je zelf onderscheid moet maken tussen hoofd- en bijzaken. Op deze manier sla je informatie beter op dan wanneer je informatie klakkeloos overtypt. Uit het onderzoek bleek bovendien dat studenten die met een pen aantekeningen maakte en een half uur later een test deden over de stof, meer konden onthouden. Ook op inzichtvragen scoorden de studenten beter. Kortom, wanneer je belangrijke informatie goed wil onthouden, kun je het beste een pen pakken.

Branding

Pennen zijn bovendien zeer geschikt als marketingtool. Uit een onderzoek van Ad Impressions blijkt namelijk dat 85% van de consumenten zich langdurig herinnert welk bedrijf hem of haar een give-away met logo heeft gegeven. En wat kun je nou beter ontwerpen in jouw huisstijl dan een pen? Je kunt de kleuren kiezen die passen bij jouw huisstijl, het logo laten bedrukken op de clip of op het middenstuk van de pen. Geef je een luxe pen waarin je een logo, boodschap of naam graveert? Dan zal deze pen een sterke en blijvende indruk achterlaten.

Mee met de tijd

Pennen hebben tegenwoordig ook technologische snufjes. Zo kun je de pen laten bedrukken met een QR-code. Deze code kun je scannen met je telefoon en vervolgens kom je op de landingspagina terecht. Je kunt zelf kiezen naar welke landingspagina je de ontvanger stuurt. Ontmoet je klanten voor het eerst op een beurs? Dan kun je ze via de QR-code verwijzen naar jouw producten. Wil je een bestaande klant in het zonnetje zetten? Stuur ze dan naar een speciale landingspagina met een unieke kortingscode. Daarnaast kun je tegenwoordig ook pennen kopen met een NFC-tag. Hiermee kun je de pen tegen de achterkant van je telefoon houden, waardoor er een keuzemenu verschijnt met verschillende pagina’s waar je de ontvanger naartoe wil sturen. Het werkt hetzelfde als een QR-code, maar dan hoef je de camera niet te gebruiken.

Duurzaam

Een duurzame pen kun je op twee manieren duurzaam noemen. In eerste instantie staat duurzaam bekend als milieuvriendelijk. Pennen leveranciers doen er tegenwoordig alles aan om bij de productie bijvoorbeeld zo min mogelijk C02 uit te stoten. Aan de andere kant betekent duurzaam ook dat de pen lang mee gaat. Kies je voor een goede vulpen? Dan kan deze zelfs je hele leven meegaan. Zo hoeft de ontvanger slechts een pen te gebruiken, in plaats van dat de pen wordt weggegooid of zelfs in het milieu belandt. Uit onderzoek blijkt bovendien dat mensen hun kwalitatieve relatiegeschenk, zoals een pen, niet snel weggooien. En zelfs wanneer iemand het cadeau wil weggooien, denken mensen eerst na of ze iemand anders blij kunnen maken met het cadeau.

Andere interessant artikelen

Leave a Comment