Een storing bij PostNL zorgde ervoor dat de sint op 5 december niet al zijn cadeautjes kon geven. Daarom krijgen veel kinderen op 6 december nog allerlei cadeautjes van Sinterklaas. Dit is natuurlijk jammer, dit kwam doordat het post bezorg bedrijf tijdens één van de drukste periodes van het jaar kampte met een storing. In totaal heeft het bedrijf 500 duizend pakketjes verwerkt op 5 december, dit zijn een heleboel pakketjes ondanks de storing. Door de storing zijn er 40 duizend pakketjes niet op tijd bezorgd. Hierdoor kregen de last minute shoppers niet op tijd hun cadeaus. Dit is natuurlijk jammer voor de kinderen, zij wachten al een aantal dagen in spanning af of de sint nog zal komen.
De storing die plaats had gevonden op de centra van PostNL was een ICT-storing. Dit heeft bedrijf onlangs naar buiten gebracht, ook hebben zij aangegeven later de storing te onderzoeken en dat zij nu druk bezig zijn met het alsnog versturen van alle pakketjes. Verschillende bedrijven hebben hierop gereageerd en op ingespeeld, zo heeft een van de grootste online bedrijven, bol.com, iedereen die het pakketje te laat zou ontvangen gemaild en gebeld. Zij krijgen van het bedrijven een vergoeding aangeboden van 15 euro door de problemen.
De teleurstelling is voor velen groot, helaas kan men hier niet veel aan doen, zij hebben ook schuld aan de situatie om pas op het laatste moment te kiezen voor een bepaald cadeau. PostNL heeft weleens vaker te kampen met storingen en verlate pakketjes. Ook het weer speelt hier een grote rol in. Zo kunnen sommige wegen in de wintermaanden slecht begaanbaar zijn. Het is de hoop dat dit ongelukkige ongeval niet nog een keer voorkomt tijdens de kerst. Wel kan het rond de feestdagen langer duren voordat uw pakketje bezorgd wordt, dit komt omdat het erg druk is en veel mensen tegelijkertijd cadeautjes bestellen.